Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R87a81d20o36s16l61a95v 42K56l91a55u10d94a 5354148424712

Zemana nesnáším, ale referendum o jeho setrvání ve funkci bude. Říká se tomu volby.

0/0
4.7.2016 16:10
Foto

V78á29c58l15a97v 62K36a69r88e76š 5126345640641

Pokud podle Vás nejsou lidé schopni zvolit dobře odpověď na jednoduchou otázku, jak potom mohou dobře vystavit bianco šek nějakému podvodníkovi ve volbách ?

A platí Váš názor i na referendum o vstupu do EU nebo jen na to co se Vám nelíbí ?

Já si naopak myslím, že lidé se umí rozhodovat dobře, oni totiž budou muset s následky špatné volby žít ... ostatně preference Vaší TOP09 dokazují zdravý rozum voličů dost jasně - sešup z téměř 12% na skoro 6% podle posledních průzkumů ukazují, že podobné "demokraty" uvidíme brzy v ZOO a ne v parlamentu ;-) Rv !!

0/0
4.7.2016 15:52

R97o81s70t15i57s23l32a45v 32C46a55h93a 8355501600452

Pokud se umi lide spravne rozhodovat, jak vysvetlite 4.5 milionu exekuci?

https://www.novinky.cz/finance/392482-deset-a-vice-exekuci-ma-120-tisic-lidi-uvazuje-se-o-plosnych-odpustcich.html

+1/0
4.7.2016 16:08

Z90d97e63n76e15k 87H82l83a56d10i45k 5715296390

Karma.

+2/0
4.7.2016 14:53

L31a36d90i27s96l52a42v 37M23a43c55h83á35č68e52k 8689107297380

Jste typický představitel "demokrata" EU střihu. Demokracii si představujete ve smyslu: my vám před volbami nalžeme hromadu slibů, které stejně nemíníme splnit a pak už máte právo pouze držet hubu a krok a poslouchat své zvolené představitele. Ale vážený, politika by měla být o službě vlasti a národu, nikoliv o nikým nekontrolované nadvládě. To, že to tak už není je jiná otázka.

Odmítáte referenda proto, že lidé jsou hloupí, nemají dostatek informací a rozhodují se pod vlivem emocí? Je zajímavé, že vám to nevadí u voleb. Tam přece titíž hloupí, neinformovaní a emocemi zmítaní lidé činí rozhodnutí, kdo bude zemi vládnout po dobu několika let a má možnost i zásadně změnit zásadní pravidla. Buď tento nonsens nejste schopni rozpoznat a potom jste hlupáci, nebo jste a potom jste lháři.

+7/−4
4.7.2016 14:43

L40u20d35ě10k 86C76h20r98á86s57t56e76k 5604254912246

Větší slátaninu jsem tady už dlouho nečetl... Lidi jsou překvapivě rozumní a dokáží volit správně, ale to se musí tzv. elita obtěžovat lidem vysvětlit, o co jde. Když jsem sledoval kampaň proti Brexitu, tak jsem tam neslyšel prakticky žádné relevantní argumenty pro setrvání v EU. Bylo to převážně lži, polopravdy nebo zcela bezdůvodné strašení. A to z jednoduchého důvodu, ony totiž pro existenci EU žádné smysluplné argumenty neexistují. Všechny ty výhody, které údajně EU přináší, ve skutečnosti s EU vůbec nesouvisí a existovaly i před EU, případně můžou být dohodnuty snadno i bez té politické nadstavby. Vážený pane NEDEMOKRATICKÝ autore, demokracie opravdu nespočívá v tom, že má občan právo jednou za čtyři roky jít k volbám a pak držet hubu, ale v tom, že občan má právo obecně se podílet na rozhodování. A to zejména v záležitostech, podle kterých se nemohli občané rozhodovat v době voleb do parlamentu. U nás typickým příkladem např. Lisabonská smlouva, která výrazným způsobem poškodila suverenitu ČR a občané neměli šanci podle toho vybírat u parlamentních voleb, protože netušili, se něco takového má schvalovat. Proto tedy bylo morální povinností vlády, se na tak zásadní věc občanů zeptat v referendu. Nestalo se a proto je teď země zásadně rozdělená, protože banda pitomců ve vládě rozhodla bez ohledu na zájmy občanů... A mimochodem, k osobní svobodě každého občana neodmyslytelně patří i právo dělat chyby a rozhodnout se někdy špatně, protože to je motorem vývoje a pokroku. Pořekadlo "chybami se člověk učí", jste asi taky nikdy neslyšel nebo spíš nechtěl slyšet. Tak si prosím nechte svá elitářská moudra pro sebe, není na ně nikdo zvědavý...

+6/−3
4.7.2016 14:42
Foto

R28a13d17o53m17í12r 62M83i30k31e31s61k23a 3410873100262

Strašný.

+3/−3
4.7.2016 13:59

K88a28r94e36l 13S50t86r53ž55a79n66o66v94s67k43ý 1538345655

První dvě věty celého textu mluví za vše, ostatní je zbytečné.

+3/0
4.7.2016 13:53

Z92d75e30n37ě57k 51L79a65x55a 1578845551682

Vážený p. autore, jak funguje EU jsme zaregistrovali i my a to jsme na rozdíl od Britů členy teprve pár let. Dále bych je rozhodně nepodceňoval, že nevěděli o čem hlasují. Předpokládám, že umí číst - otázka byla velmi jednoduchá - ano-ne v EU. Teď po "Brexitu" vyplavaly obavy našich lodivodů - další referenda se konat nebudou neboť my "moudří" víme nejlépe, co je dobré !

+5/−5
4.7.2016 13:53

M60i26l36a72n 29S90t98e66h66l63í56k 7810279623361

Zodpovědnosti za vlastní rozhodování v přímé demokracii se musí lidé učit. Ve Švýcarsku zpočátku možná taky pár referend nedopadlo dobře, ale dnes můžeme všichni vidět, že se rozhodují správně i v záležitostech, které jsou na první pohled populisticky líbivé, ale v konečném důsledku mají negativní dopad. Viz třeba referendum o 6-týdenní dovolené, nebo o paušální dávce pro každého švýcarského občana. Pokud bude ve Velké Británii ještě nějaké jiné referendum, určitě už občané budou rozhodovat s větším rozmyslem, než o brexitu. Když se bude referendum neustále zakazovat s odůvodněním, že lidi jsou voli, nikdy se z nich zodpovědný národ nestane.

+5/−3
4.7.2016 13:27

P62e27t68r 16V32o16c49í23l60k70a 1534557478937

Zeman nepochybne spoustu svych volicu nastval svym vyjadrovanim a vystupovanim, ovsem mezitim se jeho oponent Karel zdiskreditoval uplne, a spousta jeho nekdejsich fanatickych obdivovatelu se k nemu nyni vubec nezna. Pokud se neobjevi uplne jiny, vhodny kandidat, tak souboj mezi temito dvema by opravdu nedopadl o tech 5% ve prospech Zemana, jak pisete... bylo by to tak 80:20 v Zemanuv prospech

+10/−5
4.7.2016 13:20

R38o67s10t21i20s15l77a41v 70C34a42h65a 8355191650802

Uplne? Nebo tim, ze si myslel, ze muzeme prijmout migranty? Vite, lide, kteri nekdy emigrovali, maji k problematice imigrace uplne jiny vztah, nez my ostatni. Ostatne z byvaleho Ceskoslovenska take emigrovalo hodne lidi a v dobe normalnizacni (si myslim) byla vetsina ekonomickych.

+3/−4
4.7.2016 13:50

A33n26n39a 91R39a25d48o46v49á 8204137747119

Mj....srovnávat emigranty z ČSSR a současné VĚTŠINOU "nájezdníky", je taková nehoráznost, že to dál nejde.

0/−2
4.7.2016 14:59

R74o45s61t71i37s95l56a70v 17C57a57h31a 8565441730652

proc?

+1/0
4.7.2016 15:09

J79a40r57a 79R95a29n38k 1181126979521

Proc?8-o

0/0
4.7.2016 22:34

J60a74n 69S94o74u65č68e58k 2951146638809

Nu, pane Evropane, máte-li odvahu, zorganizujte referendum o odstoupení Miloše Zemana. Byť není jako prezident zcela jistě bez vady, jsem přesvědčen, že příznivci jeho odstoupení by byli v drtivé menšině a toto referendum by tak skončilo debaklem.

+9/−3
4.7.2016 12:44

J69a33n 13H26l68e80d69í82k 8808739798686

čs genofond trvale slábne, elity-- 1948--68 emigrovaly nebo zemřely v bolševických lágrech, vzdělanost pod vedením úpadkové levice stojí za starou belu, vláda nedokáže zavřít autory prodeje diplomů, protože někteří ten diplom získali na bleším trhu, třeba v Plzni, nebo Sládkovičovu. S přílivem orientálních dárců genů, se vzdělanost bude z metrů měřit milimetry, hrůza hrůzoucí, takže, kde vzít moudrého ministra či premiéra, když v zásobě máme výhradně jedno bezbarvé zboží.

+1/0
4.7.2016 12:41

S78t55a94n15i55s16l53a68v 39J52a94h95o46d61a 3815651870845

Váš příspěvek je veden ideologicky, ne věcně. Svoje tvzení opíráte jen o své názory. Nevím, zda stojí za to, rozebírat váš příspěvek bod po bodu. Současně je vidět, že vaše znalosti z politologie, právní vědy, sociologie, či psychologie jsou téměř nulové. Nedostatek odborných znalostí nemusí být vždy na škodu, pokud člověk nepostrádá intelektuální čestnost a zdravý (selský) rozum. Bohužel, z vašeho blogu prýští urputná snaha dojít k závěru, že referendum je zlo a Miloš Zeman taky. Takže o intelektuální čestnosti (upřímnosti) nemůže být ani slova. A celý blok vyzní spíše proti vám.

Přesto:

Co znamená např. vaše tvrzení, o tom, že "civilizace s přímou demokracií velice rychle mizely"? Slyšel jste někdy o Švýcarsku? Řekl byste, že je neúspěšná či zaostalá země?

Stejně tak fiktivní otázka na Miloše Zemana, zda by trval na referendu, kdyby se hlasovalo o něm. A co je přímá volba prezidenta? Není to forma přímé demokracie? Máte pocit, že Miloš Zeman v poslední době prosazoval myšlenku, aby prezidentská volba byla nepřímá?

Dále, jak jste došel k závěru, že většina lidí se v hlasování o brexitu řídila emocemi a ne rozumem a příliš nepřemýšlela nad následky? Protože rozhodli jinak, než byste si přál? Nebo, že na BBC nebo jiném probruselském médiu ukázali rozhovor s člověkem, který tvrdil, že nevěděl proč? Vhledem k tomu, jak dlouho a intenzivně probíhala informační kampaň před brexitem a za jak důležité to lidé považovali (viz volební účast 72%) ne téměr vyloučené, že by o brexitu většina lidí rozhodovala pouze na základě "emocí" jak uvádíte. Ve skutečnosti kdyby ničím jiným, tak právě tímto dokazujete, že nevíte nic moderní psychologii a lidském rozhodování.

Referendum do demokracie určitě patří. Zvláště v dnešní době je to účinný nástroj, kterým se mohou obyčejní lidé bránit moci globalizačních elit.

+14/−5
4.7.2016 12:28

R77o60s26t59i86s55l91a12v 69C36a41h25a 8705851930102

Muzete uvest jeste jinou zemi, nez Svycarsko?

A ano, souhlasim, ze referendum je spise emocni, nez racionalni zalezitost. Nevyhravaji racionalni argumenty, ale PR a medialni masaz.

Cetl jste v roce 2003 pristupovou smlouvu k EU, pokud jste se ucastnil referenda, nebo jste dal jen na pocity?

+2/−1
4.7.2016 13:36

R25u29d70o62l13f 88S60t93a50r26y 6378167798

Svycarsko si bez prime demokracie nedovedu predstavit. Vysledek zadneho referenda zatim nebyl chybny. Jak je to mozne? Ctyri ruzne uredni jazyky, ctyri ruzne typy lidi. Mnoho migrantu. Vysvetluji to velmi krvave dejiny Svycarska. Svycari se jednou malem vyvrazdili. Archeologove u Baselu nasli na bojisti ve spolecnych hrobech kostry i dvanactiletych chlapcu. A tak se rozhodli ti co to prezili , ze budou hlasovat.Jeste dnes jsou vesnice, ve kterych se lide sejdou na namesti a hlasuje se verejne zvednutim ruky. Nekolikrat do roka. Je zajimave, ze prima demokracie je EU trnem v oku. Prima demokracie vyzaduje urcitou zralost naroda. Jestli je pro Anglii Brexit dobry nebo spatny o tom by nemely rozhodovat media.

+10/0
4.7.2016 11:36

J16a98r13o93s94l95a28v 52H29e67j48n23a 4527461269

Obdivuhodné, že vy, Evropan, tak všechno víte.

Jenom vám jaksi uniklo, že volby jsou také referendem.

Asi si to evropanství vykládáte po bruselsku - co se mi nelíbí, to neplatí.

+14/−2
4.7.2016 11:21

M36i24l81a19n 12S45t45e62h94l35í80k 7870109313181

O tom, že volby v našich podmínkách jsou také referendum, bych dost pochyboval. Mnohem více se referendu blíží volby ve státech, kde kandidují jen dvě politické strany. Tam ANO pro jednu stranu znamená současně NE pro stranu druhou. Víc možností není (kromě nevolby).

+2/0
4.7.2016 13:10

R70o28s84t32i62s36l38a30v 75C88a75h57a 8955611310492

Jsou-li volby referendum a panuje-li u nas vseobecne zklamani z parlamentu, pak se logicky ptam - neumime-li volit do parlamentu, jak muze nekdo tvrdit, ze bychom umeli spravne hlasovat v referendu?

V roce 1996 podala CR prihlasku do EU, v roce 2004 (po osmi letech) vstoupila, ted po dvanacti letech ma zase hlasovat o vystoupeni? Neni to trochu detinske chovani? Ne! Je to chovani lidi, co nic nevi a hlasuji podle emoci.....

+2/−1
4.7.2016 13:40

V60i52k43t66o36r 44N28á14r43o70ž46n18ý 3689242188

Karma R^

Dle mého názoru patří referenda na komunální úroveň , případně tam , kde se "nemlátí" se zastupitelskou demokracií.. Uvedu příklad. Konalo se referendum o brexitu. Jak dopadlo víme. Jaký chaos výsledek natropil , také víme. Tak a teď angličtí politici se budou navzájem hádat a dohadovat .... dojde k rozpuštění parlamentu a novým volbám...a vyhraje strana , která bude mít ve volebním programu setrvání v EU. Dále , jak by asi vypadalo , kdyby bylo v roce 92 vypsáno referendum na téma rozdělení Československa ? Lid by se vyjádřil proti rozdělení...avšak v následujících parlamentních volbách by vyhráli stejní nacionalisté, kteří by dělali vše proto , aby společný stát nefungoval.. Ztratili bychom tak spoustu let a myslím , že by vztahy mezi Čechy a Slováky nebyly na dnešní úrovni.

Zase například otázka do referenda v obci , zda se má za nějaký omezený balík peněz postavit kanalizace, nebo veřejné osvětlení je OK. Stejně tak , zda na nějaké nevyužité ploše ve městě má být hypermarket nebo hřiště. Nebo , zda stát má investovat stovky miliard do výstavby vysokorychlostních tratí,anebo tyto peníze využít jinak...

+6/−1
4.7.2016 10:48
Foto

V28á31c20l96a30v 37C29h83u89c97h92m15a 6295361878496

Až na bod 2 souhlasím. Vláda je za špatné rozhodnutí potrestána ztrátou důvěry, ale zrovna tak lid je za své špatné rozhodnutí potrestán. Třeba ztrátou suverenity v případě referenda o vstupu do EU.

I přesto, že s vámi souhlasím, tak bych klidně hlasoval pro referendum. Ono má totiž ještě jeden účinek ... uvědomění si odpovědnosti. Což chybí právě u zastupitelské demokracie. Předá se moc a lid je z obliga. To "oni" přece za všechno mohou.

+3/0
4.7.2016 7:31

J11i72ř85í 30Ř45e65z63n80í35k 4982792883905

Naprosto přesně, nejenom referendum, ale přímá volba jsou dost vhodnými nástroji ke zvýšení zájmů občanů o politiku.

+1/−1
4.7.2016 8:05

V89i29k60t61o80r 56N36á85r63o11ž21n40ý 3679532678

Já s tímto nesouhlasím... tyto nástroje nepřinášejí větší zájem občanů o politiku...

0/0
4.7.2016 10:39

R42o38s98t77i54s31l44a44v 82C92a72h61a 8665381700302

V soucasne dobe mame volby do Senatu, kde vitez bere vse. A zajem o ne neni. Mama kdysi pracovala pro agenturu, ktera dela vyzkumy preferenci. Lide, ke kterym chodila s dotazniky, casto ani nevedeli, kdo u nich v okrsku (casto je ten okrsek roven okresu) kandiduje. A vybirali si treba podle toho, ze nejaky clovek byl starostou okresniho mesta. Je toto skutecne odpovedna volba?

+1/0
4.7.2016 13:44

V56i40k91t98o77r 41N53á48r78o61ž62n46ý 3719732898

Nebo když jsem četl někdy před deseti lety o volbě do pražského zastupitelstva , kdy byl za ČSSD zvolen jakýsi student Tomáš Bursík , který se nacházel na posledním místě kandidátky a byl zvolen preferenčními hlasy. Nutno podotknout , že s bývalým vrcholovým zeleným politikem Bursíkem neměl nic společného. Ale banda idiotů vidí známé jméno a už křížkuje.

0/0
4.7.2016 14:37

J76a22r94a 48R96a10n12k 1431696549841

Karma a nezoufejte.....nekdy stari rozhodne ve prospech zklamanych, nikde jinde neexistuje mensi zlo:-), pokud se zde nekoho zeptam, kuli na mne oci, jak to myslim, protoze zlo je jenom jedno.

+2/−9
4.7.2016 1:00

M68i56l92o79š 63B98o74č54e89k 4107838598988

Pokud vemu vaši argumentaci vážně,vychází mi z toho jediné: Náš vstup do EU,bylo špatné,znalostmi nepodložené,emocionální rozhodnutí a zodpovědní politici by se měli snažit o jeho anulování.

+14/0
4.7.2016 0:05
Foto

V67á97c72l18a13v 94C49h70u89c72h30m54a 6955321538926

Vychází vám to správně, ale lid rozhodl a nechť si tedy vyžere všechny důsledky.

+1/0
4.7.2016 7:32

V63i85l40é83m 92P16a52t90l19o89k11a 2669150476229

Tož, synku a jak by tak demokracie teda měla fungovat?

+12/0
3.7.2016 23:39

L49u13b50o12š 56C22h68l64u21m54s96k65ý 2290585198125

Bože, bože, božíčku, vy to s tím Karlem nerozdejcháte. Nicméně... o Zemanovi bylo referendum před třemi lety a za necelé dva roky o něm bude další. Kdyby stejně často bylo referendum o tom, zda setrvávat ve spolku který jde od jedné krize ke druhé, byl bych nadmíru spokojen. A s tím neznámým viníkem za "špatné" rozhodnutí v referendu? To tzv. špatné rozhodnutí udělá většina a pak také za ně pyká. Nadávat může jen sobě. Když špatně rozhodne politik, tak sice známe jeho jméno, ale je nám to platné jak mrtvému zimník. Nic si na něm nevezmeme. Za jeho špatné rozhodnutí pykáme úplně stejně, jako když si špatně rozhodneme sami. Já vím, lid je hloupý, nezná souvislosti atd. Jedině moudrý politik, pokud možno TOPák, ví, co je pro lid dobře. A proč ne osvícený diktátor? Proč se zdržovat nějakýma volbama a vyhazovat za ně peníze?

+26/−2
3.7.2016 23:32

R52o10b95e46r97t 29Z24a98v60o55d80s98k22y 5920813656521

Bych zrušil i ty volby . ... Pořád jsou tam socdem a komunisti , je vidět , že lidé politice vůbec nerozumí , jak potom vůbec můžou hlasovat ? Lepší by asi bylo inspirovat se evropskou komisí . :-)

+12/0
3.7.2016 22:58

J60a80r50o54s29l96a80v 93P30r28o38c94h49á33z41k10a 3862589662196

Eurokolaborant? Ein führer, ein volk, ein vaterland?

+6/−2
3.7.2016 22:00
Foto

J10i24ř29í 87H51e50r10m40á69n52e27k 4716412232680

Německá podstatná jména pište prosím s velkým.

Tahá to za oçi.

+1/−1
4.7.2016 6:29

H77e67l57e32n13a 24M52í77č10k84o14v21á 1327486978342

R^ karma ..

Takto pojatá přímá demokracie vedla ve starověkém Římě k tomu, že ambiciózní jedinci, ve snaze prosazovat své osobní zájmy, obcházeli zavedený ústavní pořádek a nechávali jimi navržené zákony schvalovat přímo lidovým shromážděním bez předchozího projednání v Senátu. Důsledkem pak byl ohromný vzestup moci několika jedinců, který nakonec skončil občanskou válkou a vznikem císařské autokracie.

Přesto,že i v Římě značná část senátorů zneužívala své moci a postavení k nestoudnému osobnímu obohacování zejména prostřednictvím korupce,měli bysi případní zastánci takto pojaté přímé demokracie tyto důsledky uvědomovat.

+8/−9
3.7.2016 21:51
Foto

P44ř25e55m51y46s60l 62Č13e78c95h 3506331773107

Referendum je stejně emocionální, jako volby.. Takže zrušme volby?

+16/−3
3.7.2016 21:19

H66e62l35e63n63a 41M39í35č62k93o57v45á 1297126468382

To je blbost co říkáte , volíme na jedno volební období ,, Kdežto "Referenda "jsou nezvratné rozhodnutí ..

+6/−6
3.7.2016 21:47

J77i90ř70í 27Ř82e55z85n71í32k 4272152533535

Ano, právě proto hlasovali Irové dvakrát o Lisabonské smlouvě.

+19/−2
3.7.2016 21:51

V16á73c28l98a98v 28K51o84p67ř84i66v94a 1194610615931

Víte, co bylo důvodem pro opakování?

+2/−2
3.7.2016 21:53

J10i41ř59í 66Ř49e27z58n62í60k 4272202763635

To si sice nepamatuji, ale jde tu o to, že předdiskuterka hovořila o neopakovatelnosti referenda o téže věci.

+4/−2
3.7.2016 21:56

V41á46c36l85a81v 56K30o39p46ř29i82v93a 1534200155141

Nepamatujete;-D

Takže dobrý. Jako argument se to hodilo, ale ve své neznalosti se utopíte sám.;-D

+3/−7
3.7.2016 22:06

V31i73l92é34m 76P31a85t54l85o13k88a 2249650486819

Máte titul hrdina všedního dne. Gratuluji.

+5/0
3.7.2016 23:41

V18á74c30l36a48v 39K18o36p15ř41i63v63a 1214760715951

Jen vám napovím, změnili se důvody pro to, proč se vůbec referendum pořádalo.

+2/−1
3.7.2016 22:21

J17i53ř57í 38Ř52e26z51n85í19k 4592812983785

Asi jsem si vzpomněl, tehdy se v něčem vyšlo Irům vstříc, takže mohlo být umožněno nové hlasování.

+1/−1
3.7.2016 22:45

V66á15c73l96a46v 74K29o32p83ř65i73v23a 1464870915231

Šikula

+1/0
4.7.2016 6:42
Foto

V67á73c77l24a16v 81C70h17u20c38h91m32a 6445261878576

A co to mění na původním zpochybnění nezvratnosti rozhodnutí referendem?

+2/0
4.7.2016 7:35

V19á57c47l35a89v 65K74o11p51ř73i32v86a 1824250165381

Že v druhém se hlasovalo za jiných podmínek. Tedy, že ubyly důvody pro to, říci ne. Nebylo to pouhé opakování.

+2/−1
4.7.2016 11:10



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.