Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64á66c16l11a89v 79M16a32c37a96l 5444655179615

Pane Procházko,sněte dále.

0/0
30.8.2016 20:26

M32a91r82e44k 32V16a12n59ě23k 6663934291819

!!"Ještě jednodušeji, my nejsme oprávněni požadovat po muslimkách, aby se svlékly, muslimové nemohou požadovat po evropských ženách, aby se oblékly. Tak jednoduché to je."

Autor asi nikdy nepřekročil hranice Evropy když si dovolí napsat tak nehoráznou lež "muslimové nemohou požadovat..."..

Možná nemohou, ale přesto dlouhodobě požadují ! Tak nechápu, proč bychom my, Evropané nemohli požadovat taky. Aspoň něco. Aspoň tuto maličkost pro začátek ...!!

+4/0
30.8.2016 10:23

M84a88r78e41k 78V64a86n89ě12k 6953764471559

Ještě jednodušeji, my nejsme oprávněni požadovat po muslimkách, aby se svlékly, muslimové nemohou požadovat po evropských ženách, aby se oblékly. Tak jednoduché to je.

Zdroj:http://martinprochazka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=547279

Autor asi nikdy nepřekročil hranice Evropy když si dovolí napsat tak nehoráznou lež "muslimové nemohou požadovat..."..

Možná nemohou, ale požadují ! Tak nechápu, proč bychom my, Evropané nemohli požadovat taky. Aspoň něco. Aspoň tuto maličkost pro začátek ...

0/0
30.8.2016 10:19

J68i23ř92í 58F51o33g33e88l 2650721346702

Autor je typický volič TOP09, kindermanager. Ten, stejně jako jeho guru, vždy zaměňuje příčinu a důsledek podle toho, jak se to hodí jeho ideologii.

Proto dává na roveň zákaz na muslimkách se zákazem na křesťankách. Nezbývá, než se dotázat. Co bylo dříve? Příkazy k zahalování nebo příkazy k odhalování?

Odpověď je na bíledni.

+4/−1
30.8.2016 7:50

Z56d86e27n14ě52k 48S16t70r96n30a42d 1585650646119

Nesdílím Vaše nadšení pro levičáky z Bruselu, vítání ekonomických uprchlíků ani pro senilní aristokraty, ale dnes s Vámi souhlasím.

Zákaz burkin je naprosto absurdní a nemá s bojem proti terorismu pranic společného. Pokud si ony dámy tento koupací úbor oblékly dobrovolně a bez nátlaku, nejedná se o projev jejich diskriminace. Toto však musí platit i naopak - pokud by se nějaká muslimka chtěla obléci do bikin, nikdo, ani její manžel nebo imám, jí to nemá právo zakazovat.

Úřady by se raději měli zaměřit na jiné věci, jako například důsledné stíhání všech, kdo v duchu koránu vyhrožují smrtí odpadlíkům od víry a nevěřícím psům, nebo v duchu jakýchsi pochybných tradic pronásledují své dcery a sestry, které se rozhodly najít si partnera bez souhlasu mužských členů rodiny. Tohle by hodně pomohlo tomu, aby muslimští migranti přestali žít ve středověku a žili v souladu s principy naší společnosti.

+3/−1
30.8.2016 6:26

J29a70n 29S94e15m96i76k 4474887662649

"Svoboda znamená, že nikomu není nic do toho, jak se oblékám. Svoboda znamená zároveň i respekt ke svobodě druhých. "

ono je to cele troche slozitejsi nez si asi uvedomujete.

Pokud ten problem postavite tak, ze proti sobe stoji proste svoboda se svobodne oblekat proti zakazu, mate samozrejme pravdu.

Ovsem pokud se zamyslite co jsou ty burkiny a ceho jsou projevem, muzete to videt I jinak.

Burkiny jsou proste projevem ideologie prosazujici segregaci zen, prisouzeni zenam urcite pozice ve spolecnosti ktera jde proti te "svobode" kterou obhajujete. A jsou koneckoncu i projevem kulturni segregace jiste casti obyvatel (zapadni) Evropy obecne.

Vidite tam I tento prvek nebo silou vule odmitate pripustit ze burkiny, stejne jako burka, neni jen "styl oblekani", ale projev ideologie prosazujici agendu fundamentalne protikladnou ideologii Vasi?

Pokud se na to podivate z tohoto pohledu, je to podobny problem ktery je v demokracii diskutovan od nepameti.

Na prikladu treba nasi zeme podobne diskuse ve 30.letech: mela prvni CSR zakazat jako demokraticky stat SDP jejiz ideologie byla ve findamentalnim rozporu s demokracii?

Nebo CSR jakozto demokraticka zeme mela respektovat svobodu nacistu projevovat svobodne sve nazory treba pochodnovymi pochody nebo protizidovskymi letaky?

+2/0
30.8.2016 2:30

Z24b69y94n92ě28k 26H54l69á32s76n69ý 3844597575699

Takže když jim nedokážeme vnutit naši demokracii v jejich zemích, tak jim alespoň nařídíme jak se musí oblékat na koupání v moři? Moudrý bílí muž ví samozřejmě nejlépe, jak se má koupat žena. ;-D

+1/0
29.8.2016 22:25

M75o57n47i79k43a 91R86o32l14l27o46v76á 5283732786495

Moudrý bílý muž ovládá gramatiku:-)

+7/0
29.8.2016 23:14

Z38b47y87n33ě46k 74H14l11á26s14n94ý 3414337595859

Pravda, já chtěl původne psát v množném čísle. ;-D

+1/−2
30.8.2016 0:28

J69i47ř44í 30M29ě98l19n32i71c37k47ý 1903745810482

Názory představitelů a bohužel i členů TOP09 blogujících na idnes, mě jen utvrzují v tom, že jestli někoho nevolit v žádném případě, tak tuto stranu.

+7/−1
29.8.2016 22:08

T35o95m53á37š 41M46a71r33e33k 7113526451627

problém není v burkinách, ale v tom, co bude dále, když se projeví názor, že koupání bez nich je nemravné. Tedy, že bez nich se koupou lehké ženy.... Podobenství - v jižní Francii na některých školách už vybízejí dívky, aby nenosily krátké sukně atd.

+8/0
29.8.2016 21:23

K39a96r54e97l 53C41h76r39a83s53t59i49n28a 4253254940975

Jenže...

To všechno víme. Zapomněl jste však na to podstatné: svoboda je hodnota reciproční. Pokud sousedovi povolím, aby si přišel sklidit jablka z mé zahrady a on - když budu chtít po něm nějaké jeho hrušky - přede mnou zabouchne branku a namíří na mne pistoli, příště si rozmyslím, abych mu vyšel vstříc, ledaže bych byl chorý na hlavu. Co se pak asi stane? Soused mi bude sklízet moji úrodu a já místo odměny ostrouhám mrkvičku. Povolíš-li gaunerovi jednou, příště si troufne víc a já budu nakonec podkoním drzého násilníka. Tak se - pane autore - věci mají ! Udělejte čertu dobře, peklem se vám odmění.

+10/−2
29.8.2016 21:19

Z82b38y29n77ě78k 98H87l94á28s48n97ý 3244207285759

To jste ale napsal nesmyslné přirovnání. ;-D

+3/−5
29.8.2016 22:12

M62i55l92a74n 82K48e46s43l 2156186513518

Podej čertovi prst a zítra bude chtít celou ruku.Dnes povolíme burkyny a zítra budou chtít mít v naší armádě imány a budou rovněž požadovat,aby tito mohli učit i ve školách a další požadavky.Kdepak buďme zásadoví.Listina lidských práv a svobod vznikla cca před 70.lety.Od té doby se mnoho změnilo.Nikdo si v té době nedovedl představit,že mohou migrovat miliony osob a ničit záměrně celé kontinenty nebo zvrácená náboženství,která mohou dělat totéž."Listina" je zneužívána.Požadujme změnu,přece se nebudeme řídit tím,co nás ničí.

+6/0
29.8.2016 21:12

J92i87t22k31a 55T37o35m27k23o26v83á 8606963652132

Zítra ? Už dnes je v armádě požadují.

+1/0
29.8.2016 21:39

J35a91r77a 25R72a34n83k 1851726319491

Tak to musite zit v neustalem strachu, pane Kesle. Vzpominam si, kdyz v Kanade dovolili RCMP (Kanadska jizdni policie) turban (byl to prvni Sikh), nejvice protestu jsem slysela od zdejsich krajanu, Kanadanum to bylo celkem jedno, nyni zeny muslimky zamestnane u policie smi mit k uniforme satek - pokud delaji svou praci poradne a zamezi tim nejakym vyhazovanim do luftu a jdou i kontrolovat mesity - proc ne? A se zakazem burkin jsme se pasovali do doby temna a vetsina francouzskych starostu mest to uznala:

https://www.theguardian.com/world/2016/aug/29/burkini-ban-would-be-unconstitutional-says-french-minister?utm_source=esp&utm_medium=Email&utm_campaign=GU+Today+main+NEW+H+categories&utm_term=187996&subid=18323108&CMP=EMCNEWEML6619I2

+1/−4
30.8.2016 0:40

M22i59l45a93n 23K68e36s57l 2946176153268

Kdybych žil ne zrovna ve strachu,ale v obavách jak to bude s námi a muslimy sám,tak bych si řekl :přemýšlej o sobě.Ale,když zjišťuji,že stejné obavy z budoucnosti má třeba kardinál arcibiskup Duka,Zeman,Babiš ,Klaus a další tak se uklidňuji.Že by byli i oni stejně jako já postiženy fóbií z muslimů?

0/0
30.8.2016 20:53

K51a85r84e10l 61K45ř70i42v77a26n 6450213515364

Muslimky se mohou v těch burkinách koupat na druhém břehu Středozemního moře. Stačí přeplavat. .... ;-)

+6/0
29.8.2016 20:49

S92l78a26v19o11m49í10r 16B24e75n81e28š 6122257330494

Muslimky, aby se svlékly a nikoli "svlékli", jak píšete vy, evropské ženy, aby se oblékly a nikoli "oblékli", jak píšete vy.

+2/0
29.8.2016 20:49

J70o94s29e74f 36L38e86i34n31e49r 8117879717952

Souhlas R^

+1/0
29.8.2016 20:41

J23i34ř52í 86S75v57o40b84o16d65a 9265458703196

Především zákaz burkin ve Francii není problémem mravnosti. Burkini jsou chápány jako islámský symbol posvátné nerovnosti mužů a žen. Burkini vyjadřují příslušnost ženy k ortodoxní verzi islámu, právě proto byl ten zákaz vydán. Je to docela pochopitelné. V době, kdy ve Francii umírají lidé při útocích motivovaných islámem, je docela pochopitelné, že veřejnost se stává citlivou na provokativní vyjadřování příslušnosti k oné ortodoxní verzi islámu. S otázkami veřejného pohoršení nebo míry nahoty v 60. letech to vůbec nesouvisí.

Burkini jsou vyjádřením nerovného společenského i právního postavení ženy v islámu. To je jejich skutečná podstata. Lidé, kteří hodlají chránit právo muslimek vyjadřovat svou oddanost tomuto pravidlu, ve skutečnosti požadují výjimku ze základního práva společenské a právní rovnosti mužů a žen, kterou v Evropě zaručuje Listina základních lidských práv a svobod. My bychom měli bez výjimky trvat na společenské a právní rovnosti mužů a žen v naší společnosti. Burka ani burkini do tohoto vysoce pozitivního a prolidského pravidla nepatří. Budeme-li ustupovat v drobných jednotlivostech, nakonec zjistíme, že se nám zhroutilo dlouho a obtížně budované moderní pojetí lidských práv.

Technická poznámka: udivuje mne, že jako absolvent vysoké školy máte ve svém článku tak kolosální počet hrubých gramatických chyb.

+6/0
29.8.2016 20:26
Foto

M28a42r43t55i19n 38P54r49o90c75h10á63z90k91a 9875602482210

Burkiny vznikly jako docela obyčejný byznys a nikoliv na blízkém východě u nějakých radikálů, ale v Austrálii. A řeší problém, jak se zapojit do běžné aktivity jako plavání a zároveň neporušit principy, ve které dotyčné věří. Alternativa k burkinám pro většinu muslimských žen není, že si vezmou bikiny, ale že se zkrátka společenské aktivity plavání neúčastní. Přemýšlejte chvíli, jaká z těch dvou možností je více zapojí do společnosti. A Vaše poznámka ke gramatice - můžete uvést jednu?:-P

+4/−3
29.8.2016 20:38

P43a28v61e56l 75V25e48r74n19e84r 1883633572897

v poslednim odstavci, shoda podmetu s prisudkem.

+1/0
29.8.2016 20:44
Foto

M67a77r15t87i16n 54P78r43o50c73h42á76z85k21a 9665472962540

Aha, ach ty ženy :-)

+1/−1
29.8.2016 20:47

J27i15ř11í 52S57v70o66b27o16d43a 9285688603376

Nesvádějte to jen na ženy. Ve čtvrtém odstavci odshora Vám v poslední větě před spojkou "aby" chybí čárka a ve slově "nutili" máte měkké "i". Tam má být tvrdé "y", protože podmětem je slovo "postoje", které je rodu mužského neživotného.

+2/0
29.8.2016 21:17

J27a19r95a 23R85a98n53k 1921416109761

Jeezes, tak zapomente na komputer, priste to autor pro ty mladsi muze napsat jako text message;-)

0/−3
30.8.2016 0:43

J87i23ř98í 38S37v18o70b87o43d45a 9515888243296

Burkini vznikly na základě poptávky muslimských žen, které chtěly chodit na pláž, ale zároveň neporušit princip zahalování před lidmi, kteří nepatří do islámské kategorie "mahram" (stručně řečeno nejbližší rodina). Teprve na základě toho vznikl byznys. Byznys ovšem v principu burkin nehraje roli. Podstatou zahalování žen v islámu jsou principy islámského práva, nikoli móda nebo byznys.

Správně jste narazil na podstatu problému, cituji Vás: "Alternativa k burkinám pro většinu muslimských žen není, že si vezmou bikiny, ale že se zkrátka společenské aktivity plavání neúčastní." To je přesně ono. Přesně to ukazuje na to, jak jsou ženy v islámu omezené. Nemají jinou alternativu. Předložil jste mi argument jak na stříbrném podnose.

Co se týče gramatických chyb. Například píšete v předposledním odstavci: "Muslimky však nejsou oprávněni". Správně je "oprávněny". V posledním odstavci máte chybu ve shodě podmětu s přísudkem. Na konci slov "svlékly" a "oblékly" musíte mít tvrdé "y", máte tam měkké "i", protože podmět je rodu ženského (muslimky). Atd. atd.

+8/0
29.8.2016 20:55
Foto

P44e31t88r47a 45H24a80v23e15l58k76o24v52á 8603973112

Autore, vy nevíte, že v muslimských zemích jsou oddělené hodiny v bazénech pro muže a pro ženy anebo i oddělené bazény a tam si mohou plavat, jak chtějí. Bohužel je těch bazénů málo a tak si holky moc nezaplavou. Evropané tam mají své resorty. Moc mě to ale nezajímá.

+2/0
29.8.2016 20:56

M33o73n10i75k69a 56R67o87l78l34o57v80á 5263902756305

V Austrálii ano a kdo je vymyslel? Že by muslimka?

+2/0
29.8.2016 21:20

Z81b92y51n76ě64k 55H94l85á94s74n18ý 3504617225649

Škoda že to už nemůžu najít, ale nedávno na jednom německé webu byla fotka zahalených žen jak se brouzdají v moři. A bylo tam spousta podobných příspěvků. Druhýden byla ta samá fotka zvětšená a ejhle, oni to byly Italské jeptišky. A tam už teda nikdo moc nediskutoval. ;-D

+1/0
29.8.2016 22:18

M19o88n42i21k77a 87R48o59l86l63o10v68á 5203652106955

Ta fotka byla i na I dnes. Ovšem je rozdíl jeptiška po kolena ve vodě,s urousanym koncem hábitu a plavajici muslimka ve stanu.Hlavně kolik zahalenych jeptišek se kdy odpalilo v davu?

+2/0
29.8.2016 23:17

Z24b82y56n42ě59k 19H31l45á77s77n24ý 3794947485269

Opravdu si myslíte, že pod burkinama nosej napláž bomby? Takže zakážeme lidem nosit kabáty? Minulej týden jsem na pláži viděl jednu čtyřicítku nahoře bez, a to Vám teda povím, u stánku jsme se shodli, že někdy by burkiny měly být povinné. Máme snad chtít po starostovi, aby vydal vyhlášku? Tyhle pitomé zákazy jdou na ruku islamistům, to je stejné jako když jim posíláte zbraně a munici.

+2/−1
30.8.2016 0:23

J36a65r69a 47R90a82n78k 1961416429431

Tak holt ty muslimky zase poslete domu at sedi zavrene a pak je muzete litovat, ze se dobrovolne nechaji obrezat, ukamenovat a ani si sestezujiRv

Jsem proti zakryte tvari, chci vedet, kdo pod burkou je, ale vse ostatni uz neni moje vec.

+1/−1
30.8.2016 0:48

J63a22r63a 86R84a29n94k 1771926669151

Tady je to Zdenku, zajimave, ze takove prkotiny u nas lidem vadi, ze se vyplavovali utopeni uz v roce 2012 - a nikdo nic nedelal - to je vedlejsi.

http://www.thedailybeast.com/articles/2016/08/21/where-s-the-outrage-over-nun-beachwear.html?via=newsletter&source=DDAfternoon

0/−1
30.8.2016 0:46

Z79b15y98n67ě96k 43H98l73á67s64n48ý 3464737125509

Když nejsou lepší argumenty, tak se vytáhnou takovéhle pitomosti. Všimněte si, absolutně nikdo si třeba nevšímá toho, že v Německu, kde mají 1200000 uprchlíků a nezvyšovali daně, vybrali za první půlrok 18 miliard euro víc na daních. O tom se nediskutuje. :-/

0/0
30.8.2016 9:54

J27a18r23a 44R84a24n98k 1261556189811

Uz se to odvolava, pane Benesi:

https://www.theguardian.com/world/2016/aug/29/burkini-ban-would-be-unconstitutional-says-french-minister?utm_source=esp&utm_medium=Email&utm_campaign=GU+Today+main+NEW+H+categories&utm_term=187996&subid=18323108&CMP=EMCNEWEML6619I2

0/−1
30.8.2016 0:41
Foto

P90e92t93r84a 27H54a59v30e85l64k47o32v84á 8453963672

Ale vy je neznáte, už jste s některým z nich mluvil v bazénu? Oni nám nemuslimům hovoří, co si máme oblékat. Ale úplně naopak, než se píše, mně nutil jeden, abych si sundala plavickou čepičku, protože v ní vypadám hloupě. Máme mylné představy, chtějí nás Evropanky v Evropě zásadně svlečené. Aspoň někteří.

0/0
29.8.2016 20:22

P73a77v25e75l 88V83e44r11n85e63r 1583813902797

Kdo svobodu nerespektuje, ten si ji nezaslouzi.

+4/0
29.8.2016 20:21



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.