Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73a58v36e62l 54H41e27k 8937376413491

To je zajímavé, ale bohužel nemožné. Operujete s předpokladem, ze si lidi urvou od huby. Lidé jsou z valné části nesveprávní hňupové. A nejhorší je to, ze když si někdo dokáže urvat od huby, přijde nějaká politická svoloč, která vše sebere.

+1/0
28.2.2017 7:50

L79u96b11o60š 12C15h88l79u73m12s61k97ý 2560975658235

To, co jste napsal je logické, ovšem za předpokladu (jak napsal již pan Libeňský níže), že systém je statický. Zrušením zlatého standartu a krytím měny dluhy se tato myšlenka stala ... hloupou a v Česku zvlášť. Moje babička zažila za život nejméně čtyři měny a vždy pak začínala skoro s nulou. Já, když si spočítám, že bych si před třiceti lety začal spořit 10% na důchod, tak těch prvních 15 let by bylo naprosto zbytečné si odtrhávání od huby. Snad jedině kdyby si ty úspory na důchod občané hned měnili na zlato. Ani to by nebylo příliš jisté. Zaručí někdo, že třeba za dvacet, třicet let (když nenastane spousta dalších možných a nevyloučitelných otřesů) EU nezakáže vlastnictví drahých kovů soukromými osobami. Připadá vám to nemožné? Ale kdeže. Za posledních dvacet let se odehrálo spousta věcí o kterých bych tehdy řekl, že nemohou nastat. A ty, které nastanou, budou ještě neuvěřitelnější.

+2/−1
28.2.2017 0:50
Foto

R54a62d78e78k 30P62o75l53i72c83k90ý 6781643881104

Úroky byly před těmi 30lety vyšší než inflace.

0/−2
28.2.2017 5:01

L40u71b92o38š 50C17h22l70u58m71s87k64ý 2570755928225

Rozhodně, ale z částek 5 - 10x (jak u koho) nižších než dnes. No a dnes se to vylepšilo tím, že inflace je vyšší než úroky.

+1/−1
28.2.2017 11:36
Foto

R17a91d61e47k 73P73o64l94i16c23k19ý 6801473251884

Dlouhodobě jsou úroky vyšší než inflace a ani dnes tomu není jinak.

Pokud si někdo spoří tak díky tomu, že úroky jsou vyšší než inflace je realná hodnota jeho peněz vyšší

0/−1
28.2.2017 12:38

M49i11l18a33n 56S49t84e93h63l82í73k 7240309543681

Kde jste dnes u spoření viděl úroky vyšší, než inflace ? Např. Česká spořitelna a ING dávají úrok zhruba 1% do částky 200 tisíc. To, co přesahuje 200 tisíc je úročeno zanedbatelným úrokem (0,05%). Ale i to jedno procento úroků je nižší, než současná úroveň inflace (kolem 2%).

+1/0
28.2.2017 16:44
Foto

R62a45d80e31k 53P15o89l34i14c34k58ý 6821563131904

Průměrná inflace za poslední rok, je cca do 1% .

0/0
28.2.2017 20:49

L33u31b57o62š 64C17h18l89u97m58s34k27ý 2470265298145

Pane Mínusáčku, tak prozraďte ve které bance dostanu u vkladu více než 2% úroku.

0/−1
28.2.2017 20:21
Foto

R11a58d35e90k 65P74o56l89i83c24k51ý 6351753531574

Proč více než 2%?

0/0
28.2.2017 20:42

L61u72b16o29š 19C16h22l63u70m14s20k62ý 2830365858845

Protože inflace je prý už více než 2%.

+1/0
28.2.2017 21:24
Foto

R33a54d97e67k 26P80o56l10i48c16k15ý 6371873631594

V jednom měsíci, průměr posledního roku je pod 1% a průměr za posledních 5 let ještě výrazně níže.

Úroky brzy budou kopírovat růst inflace pokud půjde o setrvalý stav a ne sezóní výkyv díky tuhým mrazům.

0/0
28.2.2017 22:28

L37u35b51o15š 18C40h14l64u43m95s47k71ý 2170395888705

Jasně, zlevnily smartphony a tak. Za socíka se uvažovalo o lokomotivách. Ropa s tím taky nadělala divy. Ale důchodce má ve spotřebním koši hlavně bydlení a potraviny. A tam bych si dovolil tvrdit, že cenový nárůst/skutečně se projevující inflace je nejméně pětiprocentní. A to se držím při zemi. Takže ta inflace působí právě na tu skupinu, která by si měla za mlada naspořit, nejvíce.

+1/−1
28.2.2017 23:40

V66l38a26d83i18m93í95r 56H22r66u11b91ý 4307523614369

Normální člověk pochopí. Meziroční inflace 0,8 %, díky dani je třeba 1 % úroku (která banka Vám ho dá???). Vy tvrdíte (mimochodem i z dlouhodobého hlediska nepravdivě), že úroky jsou vyšší, než inflace. Tedy by měly být mez 1,5 až 2,0 %, ne? Je to tak těžké pochopit?

+1/−1
28.2.2017 22:27
Foto

R45a62d15e54k 52P32o31l51i36c17k35ý 6591863911844

Banky u dlouhodobých vkladů kolem 1 % i více dávají, nikdo netvrdí, že peníze mají jít jen na bankovní účet-jsou různé možnosti bezpečného investování.

0/0
28.2.2017 22:31

L43u19b89o30š 28C93h66l12u24m68s50k22ý 2860875518375

Jo, každý seriózní bankéř vám to řekne. Jedině do drahých kovů. A jsme na začátku mého vlákna.

+1/−1
28.2.2017 23:30
Foto

R97a43d41e27k 64P17o66l29i40c31k89ý 6331313121214

http://www.kurzy.cz/komodity/zlato-graf-vyvoje-ceny/nr_index.asp?A=5&idk=87&od=29.9.2003&curr=USD&default_curr=USD&unit=&lg=1

0/0
28.2.2017 23:45

V23l13a76d79i72m36í85r 59H21r76u21b91ý 4667633794929

Tak moc byste si vymýšlet neměl.

0/−1
28.2.2017 22:20

J53i91r74k18a 94L78i34b65e12ň86s98k96ý 4962911544889

Prognózy tohoto typu předpokládají, že vývoj je statický, ale to je málokdy v dějinách.

0/0
27.2.2017 22:42
Foto

M21i90r69o49s60l12a91v 25M31a31c49e59k 5101365730752

Výborný nápad, jen špatné procento. Doba pokročila, oráce je málo a produktivita vysoká. Proto je třeba dávat 50% průměrné mzdy a to nejen důchodcům, ale všem jako tzv. nepodmíněný příjem.

0/−4
27.2.2017 21:38
Foto

M48a56r80t38i52n 76P55r20o25c76h82á75z44k40a 9705102842510

Nevím, kdo by ten nepodmíněný příjem zaplatil. A abyste měl rovný důchod 50% průměrné mzdy, odpovídalo by tomu pojistné zatížení 41% místo dnešních 31%.

0/0
27.2.2017 21:41
Foto

M52i16r61o87s76l31a69v 35M58a93c51e60k 5891635400272

z těch 300 miliard, které každým rokem proudí do zahraničí, lze zaplatit leccos.

+1/−1
27.2.2017 21:43
Foto

M68a54r24t98i77n 94P24r86o73c26h71á30z25k46a 9795952522480

Jakých 300 mld. do zahraničí????

0/0
27.2.2017 21:47
Foto

M48i95r53o77s31l32a43v 10M26a64c56e84k 5591245310292

zusky nadnárodních firem. nebo těch 1,6 bilionů Kč co natiskne ČNB v rámci kažení měny - ty by se mohly rozdělit také

+1/−1
27.2.2017 22:12
Foto

M40a91r14t69i63n 78P88r88o66c61h84á88z38k15a 9555132642450

Ty zisky nadnárodních firem patří nadnárodním firmám, nejste vy komunista?;-€ A tištěním peněz ještě nikdy nikdo nezbohatl.

+2/0
27.2.2017 22:18

R84o18s93t34i53s96l43a31v 20C64a72h52a 8955401380202

Hloupa otazka. Macek je komunista. Minimalne podle toho, jak se projevuje v diskuzich dlouhodobe.

0/0
28.2.2017 16:13
Foto

M75i26l27o63š 58F80. 43P67e87c91h27a86r 3963611290705

A plusuje ho Salajka – další...

0/0
28.2.2017 23:47

V75l64a88d76i32m95í70r 92H15r89u36b92ý 4587383514199

Důchod všichni? Ti, kteří celý život pracovali, stejně jako ti, kteří práci v životě neviděli, případně viděli pár měsíců?

Pokud to tak nemyslíte, pak se neobejdete bez evidence. A výpočtu podle odpracovaných let.

A abychom byli konkrétní - v současnosti by ten důchod byl necelých 6.800 Kč. Takže výroba dvou a čtvrt miliónu žebráků (bez započtení důchodů invalidních).

+3/0
27.2.2017 20:16
Foto

M72a21r51t95i31n 30P77r96o25c76h47á56z45k24a 9595442102830

Nový systém by se týkal lidí mladších od určitého ročníku, nikoliv důchodců stávajících či v předdůchodovém věku.

Nižší sociální pojištění->více disponibilních peněz->možnost více spořit

Své peníze, svoji zásluhovou složku, máte ve svých rukou a je jen na Vás, jestli se dokážete zajistit lépe nebo hůře než dnes.

Není třeba evidence, nárok vzniká dosažením věku. Pokud někdo nepracoval, tak za těch 6800 či budoucí ekvivalent neumře hlady, ale ani to nebude bohatý život. Tak to zkrátka má být, stát se stará o solidaritu, o zásluhy každý sám.

+1/−1
27.2.2017 20:30

V74l73a44d66i26m69í35r 89H69r10u52b91ý 4577253804759

Těch 6 800 je tedy opravdu na kulové. To je na umírání na podvýživu ve špatné ubytovně. Doslova!

Jen tak mimochodem: Opravdu si z brutto platu 17 tisíc (cca 1. kvartil) ušetříte na "příplatek" ve výši řekněme 2 500 ÷ 3 000??

+2/0
27.2.2017 21:16
Foto

M90a75r40t50i72n 59P86r50o30c85h80á20z58k15a 9155602282230

Můžeme být více solidární, pak to ale znamená vyšší pojistné, více nadávek na pohodlný život flákačů, a méně ušetřených peněz, které můžete spořit. 1700 přibližně ušetříte jenom snížením odvodů. Ten zbytek je zvládnutelný. A ano, s nižším příjmem zkrátka ušetříte méně, ale to se nijak neliší od stávajícího systému. Jiné zdroje, než které vytvoříme, zkrátka neexistují.

+1/0
27.2.2017 21:23

V70l34a48d46i30m80í95r 77H38r29u81b44ý 4117563794159

Jak 1 700 ušetří? Jen v teoretickém případě, že úspora zaměstnavatele mně bude proplácena. Ale pak těch 1400 od zaměstnavatele laskavě zdaňte.

To podstatné: Na život zbývá 15 400. Spoření z této částka může očekávat je hlupák, nebo člověk s klapkami na očích. A můžete pořád vykládat o strojení vlastního osudu. Ta armáda hladových tady bude.

0/0
27.2.2017 23:16
Foto

R73a85d83e22k 42P54o87l62i56c67k64ý 6301393511854

O 10% nižší odvody znamená při platu 17 000, že vám zůstane 1 700Kč měsíčně. Při 40 odpracovaných letech vám to vychází na cca 3 500 po dobu 20 let když pominu, úroky, které vyděláte.

0/0
27.2.2017 21:30

V81l66a19d77i59m94í93r 96H12r31u90b25ý 4857933494809

No - a pořád předpokládáte (bude-li celé snížení pojistného dáno ve prospěch zaměstnance, 3,5 % z oněch deseti ovšem zdaníme), že ten člověk, kterému tedy zbyde řekněme 16 200 bude spořit. Teoreticky by proti současnému stavu měl. Ovšem reálně je i těch 16 tisíc pakatel. A můžeme se uvykládat teorie o osobní odpovědnosti.

+1/0
27.2.2017 23:23
Foto

R17a33d73e91k 72P16o40l59i24c66k82ý 6261903381194

Daň bude stejná jako dnes nebo menší-zmenšila by se SHM ze které se počítá.

A ano předpokládá se, osobní odpovědnost.

0/0
28.2.2017 5:01

B95o70h20u13m83i16l 61M82i13c51h94a68l 3365474155161

Můj dědeček byl zodpovědný, platil si důchodové připojištění. To mu při odchodu do důchodu taky vyplatili, ovšem v roce 1948 na vázaný vklad, který v roce 1953 bez náhrady zrušili. Vy takový případ v rodině nemáte? Pak jste nezodpovědná rodina, nebo vy jste nepoučitelný.

+1/−1
28.2.2017 8:01
Foto

R55a32d92e72k 56P33o20l36i67c10k35ý 6601683651844

Řešením je tedy nevolit komunisty-ani ty přímé ani ty z ČSSD, ANO...

Žádný penzijní sysém vás neochrání před důsledky války.

0/0
28.2.2017 12:40

V10l40a21d86i40m79í42r 65H76r64u38b14ý 4657343104339

Já uvažoval se stejnou daní, samozřejmě, superhrubá by klesla (relativně)nepatrně (i s tím jsem počítal). Já zpravidla vím, co počítám. Abychom si rozuměli: vyšel jsem z předpokladů pánů Procházky a Polického, že se sociální pojistné sníží o 10 procentních bodů. Jak? Předpokládal jsem (optimální případ), že celých 6,5 % přestane platit zaměstnanec a zbývající 3,5 % mu převede zaměstnavatel do mzdy (všimněte si, že SHM se nezměnila!, nezmění se tedy ani celková výše daně). Takže zbyde o cca 9,3 % hrubé víc.

Můj podstatný argument však je jinde: Ten příjem je pořád ještě příliš malý na to, aby z něj člověk spořil nějakých patnáct stovek. To prostě ti lidé neudělají. Můžete říkat cokoliv o jejich neodpovědnosti. Je to jen teoretizování. Prostě tady bude (budou-li příjmové skupiny nad mediánem odpovědnější) více než miliónová armáda žebráků. Bude s ní potíž. Velká. Chce to trochu reality do té teorie.

0/−1
28.2.2017 9:27
Foto

R14a90d73e20k 68P67o27l82i38c70k83ý 6521253491754

Takže dle vás je lepší jim dnes těch 1 700Kč brát proto aby jim je někdy v budoucnu stát vrátil-to postrádá logiku.

Stejně tak postrádá logiku spoléhat na průběžný systém při počtu dětí pod 2 na matku a při prodlužování důchodového věku-je to neufinancovatelné.

0/0
28.2.2017 12:44

V81l71a40d17i38m56í15r 48H38r89u93b87ý 4177323324869

Jen tvrdím, že rody s platem koudek pod mediánem dobrovolně spořit nebudou. Prostě i tak budou mít jen s námahou na život. Tak to je. Není to o tom, jestli dostanou o cca 1500 víc. To je to, co ve svých úvahách nemíníte raspektovat. No - a pak zde bude ten milión žebráků. A nebude to s nimi lehké.

Mimochodem: Vaše úvahy vůbec nezahrnují nemocnost. Pokud bude marodit jen 14 dní, přijde o 1/4 hrubého platu (n e uvažuji první tři dny nic) Takže byde jen 12 set. Z toho nejen že nic nezaplatí, ale nejspíš si bude muset půjčit. Dva měsíce plateb v čudu. Dovolí-li si marodit celý měsíc, dostane cca 9.500. Spořte z toho.

Ještě jednou: Úvahy o tom, jak lidé, žijící r zuky do huby budou z ušetřeného pojistného dobrovolně spořit jsou krásné - u diskuzního stolu.

0/0
28.2.2017 22:39
Foto

R31a75d36e25k 90P11o47l12i71c69k36ý 6441253391654

Takže co navrhujete vy?

Dnes je schodek důchodového systému řádově 40-50mld ročně.

Průměrná délka dožití se zvyšuje, už dnes se vyplácí kolem 3,5milionu důchodů a bude jich přibývat-stávající systém je neudržitelný.

Lidi si i u nás prostě musí zvyknout, že základem jejich ekonomicky spokojeného stáří je jejich chování.

K těm 1700-ten kdo má problémy vyjít možná neušetří, ale třeba si nebude muset půjčovat nebo si půjčí méně a vydělá tak na tom systému ještě více.

Mimochodem rodiny s více dětmi s toho opravdu neuspoří, ale pomůže jim to v době péče o děti, které pokud budou řádně vychované jim to ve stáří vrátí -tak to fungovalo od nepaměti, že se děti staraly o své rodiče ve stáří.

0/0
28.2.2017 23:20



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.